Beszélgetés a tanár vezetésével, a kérdésekkel
Cél: minél több diákot bevonni a beszélgetésbe, a fogalmakat alapszinten bevezetve
Beszélgetés folytatása a tanár vezetésével, a kérdésekkel
Cél: a közintézmény, közpénz fogalmon túl a témában érvelésre bírni a diákokat
Beszélgetés folytatása a tanár vezetésével, a kérdések alapján Cél: a közérdekű adat fogalmának megismerése, fontosságával
kapcsolatos vélemények
Kiegészítő a tanári áttekintés Ki és hogyan igényelhet közérdekű adatot? blokkhoz
Életveszélyes a tavaly felújított játszótér, ahol a haverokkal lógni szoktunk, hogy lehet ez? Mennyibe kerülhet a most épülő stadion? Vajon hány iskolában lehetne ennyi pénzből sokkal menőbb tornaterem? A segédanyag célja, hogy a diákok megismerhessék a közérdekű adat fogalmának tartalmát, azt, hogy miért fontos, hogy állampolgárként lehetőségük van a közérdekű adatokhoz hozzáférni, milyen módon juthatnak hozzá a közérdekű adatokhoz és mit tehetnek vele, mit érdemes tenni azokkal.